RC recenze: Život té druhé (Parks, Adele)

22:19:00 13 Comments A+ a-

Autor: Parks, Adele
Název: Život té druhé
Originál: In Other Woman´s Shoes
Jazyk: český jazyk (org. anglický)
Překlad: Šišáková, Jitka
Žánr: romantika, humor, ze života
Nakladatel: Domino
Rok vydání: 2013
Počet stran: 422

Opravdu si myslíte, že ostatní mají lepší život než vy?

Sestry Evergreenovy byly už od dětství jako voda a oheň. A zůstalo jim to doposud: Martha je vdaná, má dokonalý dům, milovaného manžela, dvě děti a vede spořádaný život, jaký si vždycky představovala. Naproti tomu Eliza bydlí v jednopokojovém bytě s přítelem, který je sice hrozně moc sexy, ale... ale to je asi tak všechno dobré, co o něm může říct. Jinak je nespolehlivý, nepořádný a především nedospělý.

A tak ho jednoho krásného dne Eliza opustí. Shodou okolností to udělá přesně ve chvíli, kdy Marthu opustí její manžel. A teprve tehdy začnou mít obě sestry pocit, že se ocitly na jedné lodi. A co víc: že můžou ochutnat předchozí život té druhé, který jim najednou připadá mnohem lákavější než ten, jaký každá z nich vedla doposud.
Martha najde odvahu navázat vztah, na jaký by se nikdy neodvážila ani pomyslet: vášnivý a nespoutaný. Eliza si naopak hýčká partnerství s mužem, který jí nabízí stálost a jistotu. Možná jim ta změna přinese konečně štěstí. Ale taky možná zjistí, že když jdeme proti vlastní podstatě, lásku to jenom komplikuje.(z webu Dominoknihy)

Myslíte si, že život Vaší sestry je lepší než ten Váš? Myslí si Vaše sestra, že nic lepšího než svůj život si nemohla přát? A co když to tak vůbec není? Co když Váš chaotický a trochu nezodpovědný život je lepší než život ve zlaté kleci? K tomu musíte dospět samy a nebude to zrovna lehké.

Marta a Eliza. Dvě sestry a přitom tolik rozdílné. Marta žije spokojeným životem ve své krásné zlaté kleci. Má dvě krásné děti, milujícího manžela, spousty přátel, velkou dávku zodpovědnosti a domácnost a život jako ze škatulky. Eliza si žije svůj nevázaný život s přítelem Gregem, který je sice strašně sexy a vtipný, ale jinak nezodpovědný bordelář a navíc věčně bez peněz. Eliza se jednoho dne rozhodne, že už jí tikají biologické hodiny a že je na čase si vzít příklad ze své sestry-najít někoho zodpovědného s jistým příjmem a usadit se.

Jenže její i Marty iluze o šťastném životě berou za své. Manžel Michael Martu opustil. Už ji nemiluje. Není spokojený. Marta se hroutí, vše, co do té doby považovala za ideální život, je během pár minut pryč. Eliza je nešťastná, konečně se rozhodla začít žít odpovědně a dospěle a i její představa dokonalého manželství se hroutí. Pomáhá Martě, radí jí, jak překonat bolest a Marta si po několika týdnech pláče, doprošování, hádek a vzteku začíná uvědomovat, že to vlastně až tak dokonalý život nebyl. A Michael ani nebyl ideální manžel. O všechno se starala ona, o děti, domácnost, přátele, hostiny, nikde nesměl být bordel a musela se chovat zodpovědně a přiměřeně. Vždy jen čekala, až se Michael vrátí unavený z práce. S ničím ji nepomohl spíše naopak. Poté se Marta seznámí s Jackem a začíná si konečně také užívat života. Postupně zjišťuje, že se jí její život ve skutečnosti zase až tak nelíbil, že až teprve teď se začíná cítit svá. Mluví sprostě a dělá věci, které by dřív nikdy neudělala. Užívá si přátelství s benefity. A nediví se, co Eliza na tomhle způsobu života viděla.

Eliza se pro změnu snaží najít toho pravého muže, který bude zodpovědný a bude mít stálý příjem, ale bude také pěkný a zábavný. Promlouvá Martě do duše, ať neblázní, že se to k ní nehodí, rozmlouvá jí Jacka, protože jí přece musí také zklamat, nevěří, že se Marta do něj nezamiluje a bude to brát jen nezávazně. Obě postupně hledají a nalézají zpět své pravé já a svůj život.

Kniha o životě, lásce a hledání svého já. Střídavě jsme měli možnost sledovat vývoj Marty i Elizy a společně s nimi další postavy. Všechny kromě Michaela mi byly sympatické. Každá měla své kladné i stinné stránky. Každá si musela projít svým vývojem, aby nalezla to, co opravdu chce. Chvilku jste na ně nadávali, chvíli je litovali, chvíli se s nimi smáli. Nejlepší byli rodiče Marty a Elizy, mít takové rodiče by chtěl asi každý z nás, nabízeli svou pomoc, ale nenutili jim jí, byli tam vždy pro ně a ačkoliv byly obě sestry rozdílné, obě měli stejně rádi.

Závěrečné hodnocení

Kniha o životě dvou sester, které se snaží najít své právé já. Místy možná trošku přibarvené a sem tam nějaká chybka, ale celkově uvěřitelné. Nejde o žádnou červenou knihovnu, ale o život jako takový a samozřejmě nechybí ani velká dávka britského humoru. Postavy se vyvíjely po celou dobu knihy a velmi jsem si každou svým způsobem oblíbila. Chcete se pobavit a zároveň si ujasnit, co od života chcete? Myslíte si, že Váš život stojí za starou bačkoru a někdo jiný se má lépe? Pak si přečtěte tuto knihu, možná na jejím konci poznáte sami sebe.  Pro mě krásné čtyři hvězdičky. 

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Domino, na jehož stránkách si můžete také knihu koupit.

13 komentářů

Write komentářů
sobota, prosince 21, 2013 delete

Britský humor se mi odjakživa zamlouval. I tato kniha mě zaujala! :) Nikdy jsem nečetla knížku, jako je tato, ale musím říct, že mě opravdu nadchla!
Povedená recenze! :)

Reply
avatar
moira
AUTHOR
neděle, prosince 22, 2013 delete

hmm, zní to zajímavě. poslední dobou začínám contemporary propadat, takže mě to láká až moc. :D Přečtu si to ale spíše v aj. Pokud je to ale tak dobré... :)

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
neděle, prosince 22, 2013 delete

Jsem ráda, že jsem nebyla jediná, komu se líbila :) A děkuji za pochvalu :)

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
neděle, prosince 22, 2013 delete

Já se sice úplně nevyznám v zařazování knih do různých žánrů, nicméně mě to přišlo vážně dobré :)

Reply
avatar
moira
AUTHOR
neděle, prosince 22, 2013 delete

já taky nejsem moc expert. Ale dva hlavní žánry (pro mou maličkost) rozeznám - fantasy a non-fantasy/contemporary. :D Tedy, do contemporary, spíše zařazuju knihy ze života a zaláskoviny, ale i tak... kopu za klasickou fantasy, ostatní žánry moc nečtu. :D

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
pondělí, prosince 23, 2013 delete

No já právě zrovna úplně nevím, co přesně patří do contemporary, ale nějak to neřeším, jak říkáš rozlišuji základní :) Já už jsem klasickou fantasy nečetla ani nepamatuji, měla bych se stydět :)

Reply
avatar
moira
AUTHOR
středa, prosince 25, 2013 delete

fantasy je moje láska! nečíst týdně aspoň jednu knihu, začnu na sobě objevovat abstinenční příznaky. :D
btw - všimla jsem si u Syki, u článku Přežili jsme konec světa :), že by ses ráda zapojila, ale nemáš s sebou nějakou knihu. Mám pár ebooků dystopií, pokud bys chtěla, mohla bych něco poslat. :D
(kdybys vážně zatoužila něco podobného číst, mail: maja2912@seznam.cz :))

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
středa, prosince 25, 2013 delete

Tak to k Tobě budu muset začít chodit pro inspiraci :) Díky ráda bych se zapojila, poslala jsem Ti mail :)

Reply
avatar
moira
AUTHOR
středa, prosince 25, 2013 delete

uh... na blog se klidne koukni, ale jestli najdes inspiraci, i dont know :D

Reply
avatar
Infinity
AUTHOR
pátek, ledna 10, 2014 delete

Tak tuto knihu si určitě musím přečíst. Touto recenzí jsi mě k četbě opravdu nalákala. :-) Zajímá mě, jak se příběh těchto dvou sester bude nakonec vyvíjet. :)

Reply
avatar
Kristýna
AUTHOR
pátek, ledna 24, 2014 delete

Tak, já už mám taky dočteno a musím s tebou souhlasit. :) Bylo to moc hezké. Sice spíš taková "pohádka" pro dospělé, ale kdo by si nechtěl chvilku připadat, že je to možné? Milovala jsem je a nesnášela stejnou měrou :)
Jinak teda moc povedená recenze!

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
pátek, ledna 24, 2014 delete

To jsem moc ráda, že se mi povedlo Tě přesvědčit ke čtení, protože si myslím, že si to zaslouží :)

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
pátek, ledna 24, 2014 delete

Děkuji za pochvalu. Trošku pohádka to byla, ale zase ne tak moc neuvěřitelná a to se mi líbilo právě :) Jsem zvědavá na Tvou recenzi!

Reply
avatar

Děkuji za všechny komentáře :)