Hostující recenze: Poslední templář (Khoury, R.)

Rok vydání: 2006
Počet stran: 402

Anotace

Akkon, 1291.
Zatímco poslední křesťanská bašta neodvratně padá do rukou muslimům, hrstce templářů se podaří prchnout se záhadnou truhlou, kterou jim svěřil umírající velmistr řádu.

New York, současnost.
V Metropolitním muzeu probíhá vernisáž výstavy Poklady Vatikánu. Uprostřed ceremoniálu do budovy vtrhnou čtyři muži v templářském odění a brutálně zlikvidují každého, kdo jim vstoupí do cesty. Archeoložka Tess Chaykinová z úkrytu zděšeně přihlíží, jak vůdce nájezdníků bere z vitríny jakýsi podivný předmět, utrousí několik latinských slov a vzápětí se svými druhy mizí v ulicích. Vyšetřováním je pověřen tým FBI v čele se Seanem Reillym. Mrtvých přibývá a je stále zřejmější, že ukradený předmět hraje v případu klíčovou roli. Sean a korunní svědkyně Tess jsou vtaženi do ponuré a tajemné historie templářského řádu. Na každém kroku jim jde o život, protože někdo se chce postarat, aby dávná tajemství zůstala navždy pohřbena. A není divu, protože tato tajemství by mohla otřást samotnými základy křesťanské víry a vést k odhalení faktů, které církev úzkostlivě tajila celé dva tisíce let. (z webu nakladatelství Domino)

Můj názor

Poslední templář je strhující kniha, plná napětí, nečekaných zvratů, detailně popsaných situací ze současnosti, ale také z dob dávno minulých. Už od prvních stránek mě doslova pohltila. Ať už popis vykradení New Yorského muzea při slavnostním představení nových exponátů z Vatikánu, pádu templářského řádu nebo hledání dávných písemností, ke kterým vede cesta přes templářský dekodér, je napsáno velmi čtivě. Poprvé se objevují postavy Tess Chaikinové a Seana Reiilyho. Tess se díky svému pátrání ,,na vlastní pěst“ dostane do několika nebezpečných situací a samozřejmě tím ztěžuje práci policie a tím i Seana. Její osobitý přístup a především její znalosti jsou ale pro vyřešení případu nezbytné. Příběh se odehrává v New Yorku, Turecku a končí na řeckém ostrůvku ve Středozemním moři.

Hodnocení

Je to má první knížka od Raymonda Khouryho a jistě ne poslední. Bez sebemenší pochybnosti je to nejlepší knížka, jakou jsem kdy četl. Jednoznačně dávám 5 hvězdiček z 5ti možných. Byl natočen i film na motivy této knihy, ale opět se potvrdilo, že knížku nedokáže žádný film nahradit.
Recenzi napsal Stanley 87
Zdroje: obrázek 1, ikonka mé výroby (z tohoto obrázku)