Recenze: Spící spravedlnost (RC)

Série: Spící město
Díl: druhý

Anotace
zdroj
Vydejte se na dobrodružnou cestu plnou odhodlání a hledejte pravdu spolu s hlavními hrdiny. Je třeba odhalit tajemství, která nesmí zůstat skrytá…
Většina rodičů se již probudila ze záhadného spánku, vyhráno ale zdaleka není. Ti, jejichž děti zůstávají ztracené, totiž dál spí.
Svět se od základu změnil. Děti prožily něco, co jejich rodiče jen těžko pochopí. Zdá se, že jim teď rodiče vůbec nerozumí. Najdou u nich děti zastání? Mnoho únosů a vražd zůstalo nepotrestáno, ale dospělí to nehodlají řešit. Policie, soudy, vláda ani probuzení rodiče se k tomu, co se dělo, nechtějí vracet. S tím se děti odmítají smířit a pouštějí se na vlastní pěst do nebezpečného pátrání po zločincích i dalších unesených. Sourozencům Kryštofovi, Kristýně, Emě a Samuelovi jde znovu o život. Podaří se jim odhalit i to, co stojí za záhadným spánkem rodičů? Anebo na svou zvídavost sami doplatí? (z Fragment.cz)

Navazuje na první díl Spící město (recenze)

Zpátky na místo činu
Rodiče našich hrdinů se sice probudili, ale nic není tak, jak by mělo být. Vláda se snaží vyřešit krizi hospodářství, zavádí potravinové lístky a nikdo nemá zájem řešit nekalosti, které se děly, když rodiče spali. Rodiče dětí, které se nevrátili domů stále spí a vláda je odvezla do nemocnic, aby se jim nic nestalo, místo aby se pustili do pátrání po ztracených dětech a únoscích. Děti, které to všechno zažili, mají pocit, že teď vědí o světě daleko více, než jejich rodiče a že jim nikdo nerozumí, ba co víc ani nevěří. Policie děti sice vyslechne, ale bere vše na lehkou váhu, a tak se děti rozhodnou konat sami. Kryštof a ostatní sourozenci dostávají pozvánku na zasedání Dětského parlamentu, který se ten den zvolí. Dětský parlament přece musí řešit všechno, co se stalo, a vysvětlit dospělým, že jsou úplně mimo.
http://weheartit.com/entry/44986846Na zasedání se děti seznámí s Petrou, která pátrá po bratrovi Jirkovi a který je ten samý Jirka, s kterým se malý Sam skamarádil, než ho únosci prodali. Rodiče se chovají zvláštně a děti mají pocit, že je vůbec nezajímá, co se tu celou dobu jejich spánku dělo, dohodnou se tedy, že pojedou zpátky do Ploužáku pátrat po únoscích a ztracených dětech na vlastní pěst. Dohodnou se s rodiči, že pojedou k Vojtovi (který minule Sama přivezl domů) na venkov a spřádají plány, jak zmizet, aby o tom Sam nevěděl. Nemohou ho přece vzít sebou, co když by ho někdo poznal. Emě se však u Vojty zalíbí natolik, že odmítne odjet se sourozenci a zůstane se Samem. Sourozenci se tedy rozdělí a sledujeme paralelně obě skupiny. Obě skupiny nečeká nic pěkného, nebudu prozrazovat děj, ale pořádně se nám to zase zamotá. A konec je vcelku překvapující, ačkoliv já něco podobného tušila už od začátku, překvapilo mě, jak to autor celé vyřešil.

Kryštof se na chvíli zasnil a představoval si, že je v osvobozujícím komandu, které vtrhlo do tělocvičny, bleskově zneškodnilo únosce a nyní zachraňuje uvězněné děti včetně Jirky. Za což se dočká Petřina upřímného poděkování...

http://weheartit.com/entry/45057431/via/MelewaNa celou tuto sérii je spousta recenzí a každý vidí knihu trochu jinak. Souhlasím s tím, že i já mám občas problém s tím, že chvíli mi kniha pro děti přijde moc složitá a pak se zase děj vleče a řeší se jen a jen pocity a nálady dětí, jako kdyby autor sám nevěděl, zda píše knihu pro děti nebo pro dospělejší. Postavy se mi začaly líbit mnohem více než předchází díl, nejspíš jsem si na ně více zvykla, ale spíše mi přijde, že dostávají konečně pořádný obrys, Kryštof se konečně nechová jako hloupé děcko a povahově se odlišují i Kristýna s Emou. Sam je pořád takový malý rozumbrada, občas úsměvný. Kryštof dokonce začne pociťovat i první záchvěvy lásky (už bylo na čase). Trošku mi vadí, jak to autor vyřešil, že děti rodičům lžou a sami se pouští do pátrání na vlastní pěst, není to asi úplně vhodný příklad pro děti, které to budou číst, na druhou stranu to děti pořád řeší, litují toho, mají špatné svědomí a neustále na ně myslí, to zase oceňuji. Kniha už není tak strašně mravokárná jako předtím, děti mají své nálady, dělají chyby, ale pořád drží pospolu.

Závěrečné hodnocení
Celkově se mi tento díl líbí mnohem více než předchozí. Možná taky proto, že jsem od druhého dílu už nečekala tolik, co od prvního. Děti jsou konečně uvěřitelné postavy, nepoučují pořád, mají své nálady, své vlastnosti a dělají chyby. I když dějově je stále docela vleklá, líbí se mi více než předchozí díl. Tři hvězdičky mi oproti minulému dílu přijdou málo, knížka je navíc krásně udělaná, pěkně sladěné do zelena i zelené ilustrace, které mě vůbec nerušily, naopak pěkně ladily s dějem. I proto jsem se rozhodla ohodnotit třemi a půl hvězdičkami. Knížka určitě stojí za přečtení a těším se na poslední díl, jsem zvědavá, co se odehraje. Celkově doporučuji tuto sérii k přečtení, nečekejte od ní nic extra, ale spíš takové milé čtení, myslím si však, že za přečtení stojí :)

Touto recenzí chci poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. V případě zájmu koupíte zde

Děkuji za všechny komentáře :)